Kontakta riksdagen

Här finns information om hur du kan kontakta riksdagen.

Telefon och postadress

Vill du till exempel prata med en ledamot
eller ett parti
så kan du ringa eller skriva brev.

Ring riksdagens växel: 08-786 40 00

Skriv till:
Sveriges riksdag
100 12 Stockholm

Har du svårt att tala, skriva eller minnas
kan du få hjälp av Teletal: 020-22 11 44

Texttelefoni är för dig med texttelefon: 90 160

Har du frågor om riksdagen och EU?

Vill du veta något om riksdagen eller om EU
så kan du ringa till riksdagsinformation.
De svarar på frågor måndag till fredag.
Samtalen kostar ingenting.

Faktafrågor om riksdagen och EU

Telefontider från den 24 juni till 30 augusti: måndag–fredag klockan 9–11 och 13–15

Vill du läsa en allmän handling?

De flesta dokument som finns
hos Riksdagsförvaltningen
är allmänna handlingar.
Du kan be att få läsa en allmän handling.

Ta del av allmänna handlingar

I diariet kan du söka och beställa allmänna handlingar.

Riksdagsförvaltningens diarium

Om du vill begära ut en allmän handling från Riksdagsförvaltningens diarium kontaktar du registrator. För frågor om riksdagens handlingar kontakta Riksdagsinformation.

Kontakt

Telefontider

Vardagar klockan 9–11.30 och 13–15.
Under perioden 24 juni–9 augusti är telefontiden begränsad till klockan 9–12

Följande dagar 2024 är telefontiden begränsad till klockan 9–12:

  • 2–5 januari
  • Skärtorsdag
  • Valborgsmässoafton
  • Dagen före midsommarafton
  • Dagen före Alla helgons dag

Om sidan

Publicerad