Louise Meijer (M)

Tjänstgörande riksdagsledamot

Valkrets
Skåne läns södra, plats 225
Titel
Jurist.
Född år
1990
Adress
Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm

Aktuella uppdrag

Riksdagsledamot

Ordinarie

Konstitutionsutskottet

Vice ordförande

Krigsdelegationen

Ledamot

Styrelsen för Stiftelsen Riksbankens Jubileumsfond

Personlig suppleant

Valberedningen

Suppleant

Alla uppdrag

Riksdagsledamot

Ordinarie
2026-06-06 – 2026-09-28
Ledig
2025-08-08 – 2026-06-05
Ordinarie
2021-05-24 – 2025-08-07
Ledig
2020-12-29 – 2021-05-23
Ordinarie
2018-09-24 – 2020-12-28

Miljö- och jordbruksutskottet

Andre vice ordförande
2019-08-26 – 2020-05-03
Suppleant
2019-08-26 – 2022-09-26

Konstitutionsutskottet

Vice ordförande
2024-09-19 – 2026-09-28
Ledamot
2024-09-13 – 2024-09-19
Suppleant
2020-03-18 – 2020-09-03
Ledamot
2018-10-02 – 2019-02-13

Justitieutskottet

Ledamot
2022-10-04 – 2024-09-13
Ledamot
2020-04-30 – 2022-09-26
Suppleant
2020-03-18 – 2020-04-30
Ledamot
2019-02-13 – 2019-06-24

Kulturutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26
Suppleant
2018-10-02 – 2019-06-17

Civilutskottet

Suppleant
2022-10-04 – 2022-11-29
Suppleant
2019-06-17 – 2022-09-26

Försvarsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2020-09-03

Utrikesutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2020-09-03

Arbetsmarknadsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Finansutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Näringsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Socialförsäkringsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Skatteutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Socialutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Trafikutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

Utbildningsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-09-26

EU-nämnden

Suppleant
2019-08-26 – 2020-05-03

Delegationen till den gemensamma parlamentariska kontrollgruppen för Europol

Suppleant
2022-10-11 – 2024-12-19
Ledamot
2021-11-18 – 2022-10-09

Domarnämnden

Ledamot
2022-10-27 – 2022-12-31

Krigsdelegationen

Ledamot
2024-09-12 –

Styrelsen för Stiftelsen Riksbankens Jubileumsfond

Personlig suppleant
2022-11-01 –

Valberedningen

Suppleant
2022-09-26 –

Biografi

Uppgifterna i biografin är information som ledamoten har lämnat till skriften Fakta om folkvalda.

Uppdrag inom riksdag och regering

Riksdagsledamot 18–. Ledamot konstitutionsutskottet 18–19 och justitieutskottet 18–19 och 22–. 2:e vice ordförande miljö- och jordbruksutskottet 19–20. Suppleant kulturutskottet 18–19 och 20–22, EU-nämnden 19–20, civilutskottet 19–22, miljö- och jordbruksutskottet 19–22. Ledamot domarnämnden 22. Suppleant valberedningen 22–, delegationen till den gemensamma parlamentariska kontrollgruppen för Europol 22– och styrelsen för Stiftelsen Riksbankens Jubeleumsfond 22–.

Utbildning

Grundskola, Jönköping 97–06. Gymnasieskola, Jönköping 06–09. Juristutbildning, Lund 09–14.

Sagt och gjort

Här hittar du det ledamoten har sagt och gjort i riksdagen. Det kan gälla motioner, anföranden i kammaren eller interpellationer och skriftliga frågor till regeringen. Här hittar du även det som regeringens ministrar har sagt och gjort i riksdagen. Använd filtren för att hitta bland dokumenten. Innehållet är sorterat i datumordning, där det senaste visas högst upp.

  • Stillbild från Debatt om förslag: Fri- och rättigheter

    Fri- och rättigheter

    Betänkande 2024/25:KU25

    Riksdagen sa nej till cirka 50 förslag om och fri- och rättigheter som inkom i motioner under den allmänna motionstiden 2024. Riksdagen hänvisar bland annat till tidigare och pågående arbete inom de frågor som förslagen handlar om.

    Förslagen handlar bland annat om rätten till domstolsprövning, grundlagsskydd av aborträtten, återkallelse av medborgarskap, diskriminering och trossamfunds trygghets- och säkerhetsarbete.

    Behandlade dokument
    44
    Förslagspunkter
    18
    Reservationer
    14 
    Anföranden och repliker
    8, 72 minuter
    Justering
    2025-04-01
    Datum
    2025-04-03
    Bordläggning
    2025-04-08
    Debatt
    2025-04-09
    Beslut
    2025-04-09
  • Stillbild från Debatt om förslag: Granskning av statsrådens tjänsteutövning och regeringsärendenas handläggning

    Granskning av statsrådens tjänsteutövning och regeringsärendenas handläggning

    Betänkande 2024/25:KU10

    Konstitutionsutskottet, KU, har granskat delar av regeringens och ministrarnas administrativa arbete. Här följer ett urval av granskningen.

    Som en del i granskningen har utskottet gått igenom regeringsprotokoll från 2023. Utskottet framhåller vikten av att författningar meddelas i god tid innan de börjar gälla för att både enskilda och myndigheter som berörs ska få möjlighet att anpassa sig efter de kommande förändringarna. Utskottet konstaterar att myndigheternas behov visserligen också delvis kan tillgodoses genom att de deltar i beredningen och hålls underrättade underhand av Regeringskansliet. Utskottet framhåller samtidigt vikten av att detta sker i de fall en författning som påverkar en myndighet börjar gälla nära inpå att beslutet har fattats.

    Granskningen av vissa förvaltningsärenden har omfattat överklaganden av beslut om att bilda eller utvidga naturreservat. Granskningen har rört handläggningstid och andra förvaltningsrättsliga aspekter av handläggningen. Handläggningstiderna är långa i flera av ärendena i granskningen. Utskottet har förståelse för att flera ärenden har krävt omfattande utredningsåtgärder och svåra avvägningar. Det finns dock ärenden som har lång handläggningstid utan att de synbara utredningsåtgärderna har varit särskilt omfattande. Utskottet anser att handläggningstiden borde kunnat vara kortare i några ärenden. Långa handläggningstider medför inte bara osäkerhet för de inblandade utan kan även leda till personliga och ekonomiska förluster.

    Utskottet har också på nytt granskat utnämningsmakten. Granskningen är som tidigare inriktad på politisk bakgrund respektive kön. Även så kallade öppna rekryteringsförfaranden och förekomsten av förflyttningar av myndighetschefer uppmärksammas. Granskningen visar att andelen utnämnda myndighetschefer i Sverige med politisk bakgrund har legat mer eller mindre konstant sedan 2006 (omkring en femtedel eller lägre). Även bland utnämnda chefer för utlandsmyndigheterna har andelen med politisk bakgrund varit i stort sett densamma (omkring 10 procent eller lägre). Utskottet står fast vid sin tidigare uppfattning, att politisk bakgrund inte ska vara diskvalificerande vid tillsättningen så länge beslutet bygger på sakliga grunder såsom förtjänst och skicklighet. När det gäller kön konstaterar utskottet att andelen kvinnor sedan flera år har legat omkring eller strax under hälften. Utskottet ser positivt på att andelen kvinnor har ökat över tid så att könsfördelningen numera är mer jämn. Granskningen visar också att öppna rekryteringsförfaranden tillämpas i stor utsträckning. I fråga om omförordnande och förflyttningar framhåller utskottet i likhet med tidigare vikten av att beakta vilken dokumentation som kan behövas i dialogen med myndighetschefen.

    En annan granskning har gällt propositionsavlämnandet. I granskningen uppmärksammas tiden mellan bordläggningen av en proposition och datumet för lagförslagets ikraftträdande samt förekomsten av förkortad motionstid under riksmötena 2011/12–2023/24. Utskottet noterar en ökning vid tiden för covid-19-pandemin och Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina, av både antalet propositioner som bordlagts kortare tid än 85 dagar före föreslaget ikraftträdande och antalet propositioner som behandlats med förkortad motionstid. Efter pandemin är antalet propositioner som lämnas sent inte påtagligt större än före pandemin men de lämnas senare än före pandemiutbrottet. Utskottet har förståelse för att det i vissa fall kan finnas skäl för brådskande beredning men vill på nytt understryka att det behovet åtminstone i viss utsträckning bör kunna undvikas genom kontinuerlig omvärldsbevakning och god framförhållning och beredskap. Utskottet tar även upp vikten av goda kunskaper i Regeringskansliet om tidsåtgång för riksdagens arbetsprocesser.

    Även politiska samordningsfunktioner inom Regeringskansliet över tid har granskats. Utskottet konstaterar att den nu aktuella perioden (2014–2024) kännetecknas av en högre grad av kontinuitet jämfört med tidigare. Samordningen är förlagd till Statsrådsberedningen, och dess arbetsformer framgår av en promemoria som har uppdaterats under varje statsminister. Vidare uppmärksammas systemet med kollektivt fattade regeringsbeslut, som enligt utskottet har stora fördelar. Inom Regeringskansliet tillämpas både delning och gemensam beredning. Granskningen visar att den gemensamma beredningen av ett ärende ska vara slutförd innan det samordnas och det anses viktigt att den politiska samordningen hålls skild från sakberedningen av ett ärende. Utskottet anser att detta är en god ordning.

    Statsråds användande av sociala medier har också granskats. Statsrådens kommunikation sker i dag genom sociala medier i större utsträckning än tidigare. Att använda egna konton i rollen som statsråd kan enligt utskottet innebära särskilda utmaningar när det gäller att bedöma i vilken utsträckning det utgör ett led i tjänsteutövningen. Utskottet framhåller vikten av att statsråden i så stor utsträckning som det är möjligt tydliggör detta vid användandet av egna konton i sociala medier. Utskottet uttalar också bland annat att det bör säkerställas att officiell information från regeringen regelmässigt kommuniceras i regeringens kommunikationskanaler och att statsrådens egna konton i sociala medier används som komplement.

    Utskottet har också genomfört en övergripande granskning av det konsulära stödet till frihetsberövade utomlands. Antalet inkomna ärenden har sedan 2010 varierat mellan cirka 210 och 460 per år. Regeringskansliets bedömning är att antalet komplicerade ärenden har ökat och att det beror på omvärldsläget och att fler svenskar reser utomlands. Utskottet konstaterar att ärenden om konsulärt stöd till frihetsberövade utomlands är av rättslig natur, men det kan även finnas en utrikespolitisk dimension som påverkar hur de hanteras. Vissa ärenden bedöms utifrån omständigheter vara särskilt komplicerade och av dem behöver vissa tas upp på politisk nivå. Enligt utskottet är det angeläget att utrikesförvaltningens organisation är rustad för att med kort varsel kunna involvera den politiska nivån.

    Slutligen har utskottet granskat myndigheters underrättelser om införlivande av EU-rättsakter. Granskningen visar att regeringen får denna information på olika sätt. Det kan ske enligt förordningen om vissa skyldigheter för myndigheter vid ett medlemskap i Europeiska unionen. Ett annat sätt är att informationen ges i den årliga förteckningen över föreskrifter som myndigheterna ska lämna till regeringen enligt författningssamlingsförordningen. Ytterligare ett sätt är att departementen följer myndigheternas författningsarbete och därigenom får informella underrättelser om de myndighetsföreskrifter som beslutas. Granskningen visar dock att förutsättningarna är olika mellan departementen genom att mängden EU-rättsakter som införlivas eller kompletteras genom myndighetsföreskrifter varierar. På grund av detta framstår det som naturligt att vissa skillnader i hur myndigheterna informerar regeringen kan uppkomma.

    Anföranden och repliker
    8, 68 minuter
    Justering
    2024-12-12
    Datum
    2024-11-29
    Bordläggning
    2025-01-21
    Debatt
    2025-01-22
  • Stillbild från Debatt om förslag: Utgiftsområde 1 Rikets styrelse

    Utgiftsområde 1 Rikets styrelse

    Betänkande 2024/25:KU1

    Riksdagen sa ja till regeringens, riksdagsstyrelsens, JO:s och Riksrevisionens förslag i budgetpropositionen för 2025 om hur pengarna inom utgiftsområdet Rikets styrelse ska fördelas på de olika anslagen.

    I utgiftsområdet Rikets styrelse ingår bland annat hovet, riksdagens ledamöter och partier, Riksdagsförvaltningen, Regeringskansliet, länsstyrelserna och mediestödet.

    Totalt fördelas drygt 20,1 miljarder kronor inom utgiftsområdet. Mest pengar går till Regeringskansliet, totalt cirka 10,4 miljarder kronor. Drygt 4,2 miljarder kronor går till landets länsstyrelser och cirka 1,1 miljard till riksdagens ledamöter och partier.

    Riksdagen beslutar om statens budget i två steg. Först beslutas om ramarna för de 27 utgiftsområdena i budgeten. Det beslutade riksdagen om den 27 november 2024. Därefter bestämmer riksdagen i ett andra steg hur pengarna ska fördelas inom varje utgiftsområde. Det här beslutet avser steg två i beslutsprocessen.

    Riksdagen lade även redogörelsen om Riksdagsförvaltningens årsredovisning för 2023 till handlingarna, det vill säga avslutade ärendet.

    Behandlade dokument
    7
    Förslagspunkter
    2
    Anföranden och repliker
    8, 67 minuter
    Justering
    2024-11-28
    Datum
    2024-11-29
    Bordläggning
    2024-12-03
    Debatt
    2024-12-04
    Beslut
    2024-12-04
  • Stillbild från Frågestund: Frågestund

    Frågestund

    Vid frågestunden svarar ministrarna i regeringen på frågor från riksdagsledamöterna direkt i kammaren. Frågor besvaras av: Kulturminister Parisa Liljestrand M Socialtjänstminister Camilla Waltersson Grönvall M Finansmarknadsminister Niklas Wykman M Bistånds- och utrikeshandelsminister Benjamin Dousa M Kulturminister Parisa
    Datum
    2024-10-03
  • Stärkt sydsvenskt försvar

    Motion 2024/25:2023 av Ludvig Ceimertz m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2023 av Ludvig Ceimertz m.fl. M Stärkt sydsvenskt försvar Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om sydsvenskt försvar och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om militär mobilitet och värdlandsstöd
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    2
    Utskottsberedning
    2024/25:FöU2
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • Avskaffande av den statliga inkomstskatten

    Motion 2024/25:2288 av Louise Meijer (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2288 av Louise Meijer (M) Avskaffande av den statliga inkomstskatten Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att överväga att avskaffa den statliga inkomstskatten och tillkännager detta för regeringen. Motivering De senaste åren har Sveriges
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    1
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:SkU9
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Skogsnäringen i Skåne

    Motion 2024/25:2045 av Ann-Charlotte Hammar Johnsson m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2045 av Ann-Charlotte Hammar Johnsson m.fl. (M) Skogsnäringen i Skåne Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att överväga att se över möjligheten att ta till vara på de unika skånska förutsättningarna och tillkännager detta för regeringen.
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    2
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:MJU12
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • Gårdsförsäljning och alkoholhaltiga drycker

    Motion 2024/25:2051 av Ann-Charlotte Hammar Johnsson m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2051 av Ann-Charlotte Hammar Johnsson m.fl. M Gårdsförsäljning och alkoholhaltiga drycker Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om gårdsförsäljning och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    3
    Utskottsberedning
    2024/25:SoU13
    Riksdagsbeslut
    (3 yrkanden): 3 avslag
  • Ett Skåne fritt från varg

    Motion 2024/25:2018 av Lars Johnsson m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2018 av Lars Johnsson m.fl. M Ett Skåne fritt från varg Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att överväga att se över förutsättningarna för ett Skåne fritt från varg och tillkännager detta för regeringen. Motivering De senaste åren har flera
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2024/25:MJU7
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Uppåkra

    Motion 2024/25:2539 av Boriana Åberg m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2539 av Boriana Åberg m.fl. (M) Uppåkra Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att staten bör överväga att ta ett ansvar för bevarande och tillgängliggörande av kulturarvet Uppåkra och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    2
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:KrU5
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • Persontågstrafiken i Skåne

    Motion 2024/25:2387 av Mats Sander m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2387 av Mats Sander m.fl. (M) Persontågstrafiken i Skåne Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att se över möjligheten att ge persontågstrafiken i Skåne högsta prioritet under rusningstimmarna och tillkännager detta för regeringen. Motivering
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    1
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:TU6
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Översyn av statligt ägande

    Motion 2024/25:2380 av Jesper Skalberg Karlsson och Louise Meijer (båda M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2380 av Jesper Skalberg Karlsson och Louise Meijer (båda M) Översyn av statligt ägande Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen bör överväga att se över möjligheten att sälja Vasallen AB och tillkännager detta för regeringen.
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    4
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:FiU22 2024/25:FiU25 2024/25:NU4
    Riksdagsbeslut
    (4 yrkanden): 4 avslag
  • Livskraftig skånsk landsbygd

    Motion 2024/25:1814 av Peter Ollén m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:1814 av Peter Ollén m.fl. (M) Livskraftig skånsk landsbygd Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om skånskt jordbruks produktionskraft och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    5
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:MJU20 2024/25:MJU8 2024/25:NU10
    Riksdagsbeslut
    (5 yrkanden): 3 avslag, 2 saknar beslutsinformation
  • Levande fiske i Skåne

    Motion 2024/25:2050 av Ann-Charlotte Hammar Johnsson m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2050 av Ann-Charlotte Hammar Johnsson m.fl. (M) Levande fiske i Skåne Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om vikten av fortlevnad för det småskaliga fisket och husbehovsfisket i Skåne och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    3
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:MJU19
  • Nationell Öresundsagenda

    Motion 2024/25:2095 av Noria Manouchi m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2095 av Noria Manouchi m.fl. (M) Nationell Öresundsagenda Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att överväga framtagandet av en nationell Öresundsagenda för att intensifiera arbetet med att skapa ökade förutsättningar för fortsatt integration
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    1
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:UU14
  • Högre utbildning och forskning

    Motion 2024/25:2292 av Louise Meijer m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2292 av Louise Meijer m.fl. (M) Högre utbildning och forskning Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att se över universitetsutbildningarnas kvalitetsutvärderingar och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig bakom det som
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    16
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:SfU15 2024/25:SkU9 2024/25:UbU14 2024/25:UbU15
    Riksdagsbeslut
    (16 yrkanden): 3 avslag, 13 saknar beslutsinformation
  • Stöd för att motverka stranderosion

    Motion 2024/25:1824 av Emma Ahlström Köster m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:1824 av Emma Ahlström Köster m.fl. (M) Stöd för att motverka stranderosion Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att överväga att se över möjligheterna att göra stranderosion orsakad av havet till en statlig angelägenhet och tillkännager detta
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    3
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:CU15
    Riksdagsbeslut
    (3 yrkanden): 3 avslag
  • Elkrisens påverkan på Skåne

    Motion 2024/25:2388 av Mats Sander m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:2388 av Mats Sander m.fl. (M) Elkrisens påverkan på Skåne Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att överväga att undersöka möjligheten till lokala effektreserver i södra Sverige och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig
    Inlämnad
    2024-10-03
    Förslag
    6
    Datum
    2024-10-03
    Utskottsberedning
    2024/25:NU12 2024/25:NU19
    Riksdagsbeslut
    (6 yrkanden): 6 avslag
  • Bevarande av ålfisket som ett kulturarv

    Motion 2024/25:1676 av Ludvig Ceimertz m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:1676 av Ludvig Ceimertz m.fl. (M) Bevarande av ålfisket som ett kulturarv Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att se över möjligheten att ålfiskeföretagare har möjlighet att överlåta sin verksamhet, och detta tillkännager riksdagen för regeringen.
    Inlämnad
    2024-10-02
    Förslag
    2
    Datum
    2024-10-02
    Utskottsberedning
    2024/25:KrU5 2024/25:MJU19
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 1 avslag, 1 saknar beslutsinformation
  • Bättre infrastruktur i Skåne

    Motion 2024/25:1232 av Lars Johnsson m.fl. (M)

    Motion till riksdagen 2024/25:1232 av Lars Johnsson m.fl. (M) Bättre infrastruktur i Skåne Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om behovet av att prioritera och tidigarelägga infrastruktursatsningar i Skåne och tillkännager detta för regeringen. Riksdagen ställer sig bakom
    Inlämnad
    2024-10-01
    Förslag
    9
    Datum
    2024-10-01
    Utskottsberedning
    2024/25:TU13 2024/25:TU5
    Riksdagsbeslut
    (9 yrkanden): 8 avslag, 1 saknar beslutsinformation

Filter