Ali Esbati (Lft)

Avgången riksdagsledamot

Constituency
City of Stockholm
Title
Ekonom.
Birth year
1976
Address
Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm
Telephone
08-786 50 22

Current assignments

The General Council of the Riksbank

Deputy member

All assignments

Member of Parliament

Ordinary member
2016-7-28 – 2024-1-7
Off duty
2016-5-12 – 2016-7-27
Ordinary member
2014-9-29 – 2016-5-11

Member of Parliament

Ersättare
2013-11-14 – 2014-9-29
Ersättare
2013-2-13 – 2013-4-30

Committee on the Labour Market

Member
2018-10-2 – 2022-2-4
Member
2014-10-7 – 2018-9-24
Extra deputy member
2014-8-29 – 2014-9-29
Extra deputy member
2014-7-3 – 2014-8-28
Extra deputy member
2014-5-15 – 2014-7-2
Extra deputy member
2014-3-20 – 2014-5-14
Extra deputy member
2014-2-6 – 2014-3-19
Extra deputy member
2013-12-18 – 2014-2-5
Extra deputy member
2013-11-14 – 2013-12-17
Extra deputy member
2013-2-13 – 2013-4-30

Committee on Finance

Member
2022-10-4 – 2024-1-7
Member
2022-2-4 – 2022-9-26
Deputy member
2020-3-18 – 2022-2-4

Committee on the Constitution

Deputy member
2022-10-12 – 2024-1-7
Deputy member
2018-10-16 – 2022-9-26
Deputy member
2014-10-7 – 2018-9-24

Committee on Foreign Affairs

Deputy member
2020-3-18 – 2020-9-3
Deputy member
2014-10-14 – 2018-9-24

Committee on Defence

Deputy member
2020-3-18 – 2020-9-3

Committee on Civil Affairs

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Justice

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Cultural Affairs

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Environment and Agriculture

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Industry and Trade

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Social Insurance

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Taxation

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Health and Welfare

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Transport and Communications

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on Education

Deputy member
2020-3-18 – 2022-9-26

Committee on European Union Affairs

Deputy member
2022-10-18 – 2024-1-7
Deputy member
2019-3-13 – 2022-10-4

The General Council of the Riksbank

Deputy member
2024-1-16 –
Member
2018-10-9 – 2022-2-4

Biography

The information in the biography is information that the commissioner has submitted to the publication Fakta om folkvalda.

Uppdrag inom riksdag och regering

Riksdagsledamot 14–24 (ersättare 130213-130430 och 131114-140929). Ledamot arbetsmarknadsutskottet 14–22 och finansutskottet 22–24. Suppleant utrikesutskottet 14–18, konstitutionsutskottet 14– och EU-nämnden 19–24. Extra suppleant arbetsmarknadsutskottet 13 och 14. Ledamot riksbanksfullmäktige 18–22 och suppleant 24–.

Föräldrar

Ekonomen och taxichauffören Mohammad Taghi Esbati och ekonomen Parvin Eftekhari.

Utbildning

Danderyds gymnasium och Tensta gymnasium, slutår 95. Civilekonomexamen, Handelshögskolan i Stockholm, examen 04. Stockholms universitet, kurser i ryska, matematik och filosofi.

Anställningar

Internationell sekreterare, Ung Vänster 95–96. Förbundsordförande, Ung Vänster 01–04. Politisk sekreterare/ekonom, Vänsterpartiets riksdagskansli 05–07. Debattredaktör, Tidningen Klassekampen, Oslo 08. Utredare/Verksamhetschef, Manifest senter for samfunnsanalyse, Oslo 09–13.

Uppdrag inom förenings- och näringsliv

Ledamot, Vänsterpartiets partistyrelse 18– och verkställande utskott 20–. Ledamot, Vänsterpartiets programkommission 98–08 och 12–16 samt ordförande 04–08 och 14–16.

Litteratur

Rasismer i Europa, Agora (04, tillsammans med andra). Skyll på demokratin – Eliten, EMU-segern och vänsterns nya uppgifter (04, tillsammans med andra). Från förvirring till förändring – tio röster om behovet av en radikal vänster (05, tillsammans med andra). Agenda – julafton för allt reaktionärt, bloggtexter i urval (06). Högerns svarta bok (10, tillsammans med andra). Man kan fly en galning men inte gömma sig för ett samhälle – 10 år efter Utøya (21).

Said and done

Here you will find what the member has said and done in the Riksdag. This can apply to motions, speeches in the chamber or interpellations and written questions to the government. Here you will also find what the government's ministers have said and done in the Riksdag. Use the filters to find among the documents.

  • Tillämpning av penningtvättslagstiftningen

    Skriftlig fråga 2022/23:790 av Ali Esbati (V)

    Fråga 2022/23:790 Tillämpning av penningtvättslagstiftningen av Ali Esbati V till Statsrådet Niklas Wykman M I ett granskande reportage på den undersökande journalistiska sajten Blankspot kan man läsa om en svensk bankkund hos Länsförsäkringar som har kontaktats av banken med uppmaningen att utförligt beskriva syftet
    Inlämnad
    2023-06-14
    Svarsdatum
    2023-06-21
    Besvarare
    Statsrådet Niklas Wykman (M)
  • med anledning av prop. 2022/23:119 Effektiv ekonomistyrning i kommuner och regioner

    Motion 2022/23:2395 av Jessica Wetterling m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:2395 av Jessica Wetterling m.fl. V med anledning av prop. 2022/23:119 Effektiv ekonomistyrning i kommuner och regioner Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att balanskravet för kommuner och regioner bör gälla över en konjunkturcykel och tillkännager
    Inlämnad
    2023-06-07
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2023/24:KU2
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Still from Frågestund: Frågestund

    Frågestund

    Vid frågestunden svarar ministrarna i regeringen på frågor från riksdagsledamöterna direkt i kammaren. Frågor besvaras av: Finansminister Elisabeth Svantesson M Socialtjänstminister Camilla Waltersson Grönvall M EU-minister Jessika Roswall M Jämställdhets- och biträdande arbetsmarknadsminister Paulina Brandberg L Finansminister
    Datum
    2023-05-04
  • med anledning av prop. 2022/23:100 2023 års ekonomiska vårproposition

    Motion 2022/23:2385 av Nooshi Dadgostar m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:2385 av Nooshi Dadgostar m.fl. V med anledning av prop. 2022/23:100 2023 års ekonomiska vårproposition 1  Sammanfattning De svenska hushållen är hårt pressade av hög inflation och stigande räntor. Den nuvarande inflationskrisen har samtidigt blottlagt en rad olika dysfunktionella marknader.
    Inlämnad
    2023-05-02
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2022/23:FiU20
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Still from Debatt med anledning av vårpropositionen: Debatt med anledning av vårpropositionens avlämnande

    Debatt med anledning av vårpropositionens avlämnande

    Finansminister Elisabeth Svantesson M överlämnar regeringens ekonomiska vårproposition till riksdagen. Efter det hålls en debatt där riksdagspartiernas ekonomiska talespersoner deltar. Debatten sänds via webb-tv och tolkas till teckenspråk.
    Datum
    2023-04-17
  • Still from Särskild debatt: Särskild debatt om hushållens ekonomi

    Särskild debatt om hushållens ekonomi

    Riksdagen håller en särskild debatt om hushållens ekonomi. Debatten har begärts av Socialdemokraterna. Från regeringen deltar finansminister Elisabeth Svantesson M
    Datum
    2023-03-31
  • med anledning av prop. 2022/23:85 En fortsatt stärkt arbetslöshetsförsäkring

    Motion 2022/23:2363 av Ciczie Weidby m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:2363 av Ciczie Weidby m.fl. V med anledning av prop. 2022/23:85 En fortsatt stärkt arbetslöshetsförsäkring 1  Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att arbetsvillkoret bör sänkas till 40 timmar per kalendermånad och tillkännager detta för regeringen.
    Inlämnad
    2023-03-30
    Förslag
    3
    Utskottsberedning
    2022/23:AU10
    Riksdagsbeslut
    (3 yrkanden): 3 avslag
  • Still from Debatt om förslag: Statlig förvaltning och statistikfrågor

    Statlig förvaltning och statistikfrågor

    Betänkande 2022/23:FiU25

    Riksdagen sa nej till cirka 25 förslag som lämnats in i motioner under den allmänna motionstiden 2022. Förslagen handlar om den statliga förvaltningen och statistikfrågor.

    Exempelvis finns förslag om att öka myndigheternas effektivitet, och även att minska antalet myndigheter. Riksdagen hänvisar till att den statliga förvaltningspolitiken bygger på att myndigheterna själva avgör hur verksamheten bäst utformas för att tillgodose samhällets behov, inom ramen för de mål och uppgifter som riksdagen och regeringen har beslutat om. Utskottet hänvisar också till att regeringen redan har inlett ett arbete för att effektivisera statsförvaltningen genom omprövning av det offentliga åtagandet och analys av myndigheters organisering.

    Andra förslag handlar exempelvis om att offentliga data ska vara öppna och tillgängliga digitalt. När det gäller förslag om digitalisering hänvisar riksdagen till att både regeringen och EU aktivt arbetar med dessa frågor.

    Behandlade dokument
    16
    Förslagspunkter
    9
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    3, 15 minuter
    Justering
    2023-03-21
    Bordläggning
    2023-03-28
    Debatt
    2023-03-29
    Beslut
    2023-03-29
  • med anledning av prop. 2022/23:69 Förlängning av den tillfälligt utökade skattenedsättningen på viss dieselanvändning inom jord-, skogs- och vattenbruk

    Motion 2022/23:2358 av Ilona Szatmári Waldau m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:2358 av Ilona Szatmári Waldau m.fl. V med anledning av prop. 2022/23:69 Förlängning av den tillfälligt utökade skattenedsättningen på viss dieselanvändning inom jord-skogs- och vattenbruk Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår regeringens proposition 2022/23:69 Förlängning av den
    Inlämnad
    2023-03-28
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2022/23:SkU17
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Still from Debatt om förslag: Extra ändringsbudget för 2023 – Försvarsmateriel till Ukraina

    Extra ändringsbudget för 2023 – Försvarsmateriel till Ukraina

    Betänkande 2022/23:FiU38

    Regeringen ska få rätt att besluta om att skänka försvarsmateriel till Ukraina, och om att sälja artilleripjäser till Storbritannien. Det är innebörden i ett förslag från regeringen, som riksdagen sa ja till.

    Förslaget lämnades i en extra ändringsbudget för 2023. Genom ett så kallat bemyndigande ger riksdagen regeringen rätt att besluta om att skänka försvarsmaterial till Ukraina till ett värde av högst 6,2 miljarder kronor. Det handlar om stridsvagnar, artilleripjäser av typen Archer och robotsystem 97, samt ammunition. Dessutom får regeringen besluta om försäljning av 14 artilleripjäser av typen Archer till Storbritannien, eftersom landet tidigare har skänkt sådana artilleripjäser till Ukraina.

    För att finansiera förslaget ökas Försvarsmaktens anslag med 730 miljoner under året. Under åren 2024-2028 bedömer regeringen att anslagen till Försvarsmakten behöver öka med 6,1 miljarder kronor. Donationen till Ukraina finansieras också delvis genom intäkter från försäljning.

    Sammantaget väntas statens utgifter att öka med 0,7 miljarder under året, som en följd av förslaget. Regeringen motiverar detta med att det ligger i Sveriges intresse att erbjuda försvarsmateriel till Ukraina.

    Behandlade dokument
    1
    Förslagspunkter
    1
    Anföranden och repliker
    7, 37 minuter
    Justering
    2023-03-22
    Bordläggning
    2023-03-22
    Debatt
    2023-03-23
    Beslut
    2023-03-23
  • Still from Frågestund: Frågestund

    Frågestund

    Vid frågestunden svarar ministrarna i regeringen på frågor från riksdagsledamöterna direkt i kammaren. Frågor besvaras av: Finansminister Elisabeth Svantesson M EU-minister Jessika Roswall M Äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje M Minister för civilt försvar Carl-Oskar Bohlin M Finansminister Elisabeth Svantesson
    Datum
    2023-03-09
  • Still from Debatt om förslag: Statens budget 2023 – Rambeslutet

    Statens budget 2023 – Rambeslutet

    Betänkande 2022/23:FiU1

    Regeringen har lagt fram förslag till utgiftsramar och inkomstberäkningar för statens budget i budgetpropositionen för år 2023. Utgifterna beräknas uppgå till 1 195 miljarder kronor och inkomsterna beräknas till 1 279 miljarder kronor. Det innebär ett överskott i statens budget på 84 miljarder kronor för 2023. Utgiftstaket för staten är 1 665 miljarder kronor för år 2023, 1 745 miljarder för 2024 och 1 825 miljarder för 2025.

    I budgetpropositionen finns också förslag om skatte- och avgiftsregler som bland annat gäller

    • förstärkt jobbskatteavdrag för personer över 65 år
    • höjd skatt på alkohol och tobak
    • förstärkt skattereduktion för installation av solceller
    • tillfälligt sänkt skatt på drivmedel
    • sänkt skatt på bränslen i viss värmeproduktion
    • bibehållet reseavdrag med vissa förstärkningar för arbetsresor, tjänsteresor och hemresor.

    Vissa av dessa förslag har lagts fram i egna propositioner, men finns aviserade i budgetpropositionen och ingår i beräkningarna av inkomsterna i budgeten.

    Riksdagen sa ja till regeringens förslag om ramarna för statens budget för år 2023. Riksdagens beslut om ramarna för statens budget är sedan styrande när riksdagen i nästa steg beslutar om anslagen för de 27 utgiftsområdena i budgeten.

    Alla lagändringar börjar gälla den 1 januari 2023 utom de beslut som gäller slopad skattenedsättning för datorhallar och en tydligare kemikalieskatt, som börjar gälla den 1 juli 2023. När det gäller höjd skatt på alkohol och tobak börjar lagändringarna gälla den 1 januari 2023 respektive den 1 januari 2024.

    Riksdagen sa även ja till regeringens inriktning för den ekonomiska politiken och budgetpolitiken.

    BNP utvecklades relativt starkt under det första halvåret 2022, men utvecklingen väntas bli svagare framöver. Tillväxten bedöms bli negativ nästa år och svensk ekonomi väntas vara i en lågkonjunktur under 2023. Finanspolitiken bör vara svagt åtstramande för att inte motverka penningpolitiken i ett läge där hög inflation kan bita sig fast.

    Politiken bör i närtid inriktas på åtgärder som stöttar företag och hushåll som pressas av stigande priser. Det handlar bland annat om ett tillfälligt högkostnadsskydd för elkostnader och en förlängning av det tillfälliga extra bidraget till barnfamiljer med bostadsbidrag. Tillfälliga skattesänkningar på drivmedel ska lindra konsekvenserna för de som är beroende av bilen på landsbygden och för företag inom jord- och skogsbruk. De generella statsbidragen till kommuner och regioner förstärks.

    Riksdagen fattade beslut i ärendet trots att det var tillgängligt kortare tid än två vardagar före den dag då det behandlades, som är det vanliga.

    Behandlade dokument
    22
    Förslagspunkter
    6
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    97, 333 minuter
    Justering
    2022-12-12
    Bordläggning
    2022-12-12
    Debatt
    2022-12-13
    Beslut
    2022-12-13
  • med anledning av prop. 2022/23:17 Tillfälligt sänkt skatt på drivmedel och sänkt skatt på bränslen i viss värmeproduktion

    Motion 2022/23:2285 av Ali Esbati m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:2285 av Ali Esbati m.fl. V med anledning av prop. 2022/23:17 Tillfälligt sänkt skatt på drivmedel och sänkt skatt på bränslen i viss värmeproduktion Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår proposition 2022/23:17 Tillfälligt sänkt skatt på drivmedel och sänkt skatt på bränslen i viss
    Inlämnad
    2022-11-29
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2022/23:FiU1
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • med anledning av prop. 2022/23:18 Bibehållet reseavdrag med vissa förstärkningar för arbetsresor, tjänsteresor och hemresor

    Motion 2022/23:2286 av Ali Esbati m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:2286 av Ali Esbati m.fl. V med anledning av prop. 2022/23:18 Bibehållet reseavdrag med vissa förstärkningar för arbetsresor, tjänsteresor och hemresor Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår proposition 2022/23:18 Bibehållet reseavdrag med vissa förstärkningar för arbetsresor, tjänsteresor
    Inlämnad
    2022-11-29
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2022/23:FiU1
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Still from Debatt om förslag: En ny riksbankslag (vilande grundlagsförslag m.m.)

    En ny riksbankslag (vilande grundlagsförslag m.m.)

    Betänkande 2022/23:KU8

    Riksdagen sa ja till vilande förslag om ändringar i regeringsformen och riksdagsordningen som rör Riksbanken och till regeringens förslag om en ny riksbankslag. Förslagen om ändringar i regeringsformen och riksdagsordningen är så kallade vilande förslag, vilket innebär att riksdagen har tagit beslut i frågan vid ett tidigare tillfälle. Ändringarna i regeringsformen innebär bland annat ett förtydligande av Riksbankens uppgifter. Förslaget om ändring i riksdagsordningen innebär att det blir tydligt att riksdagens finansutskott ska följa upp och utvärdera Riksbankens verksamhet.

    Riksdagen sa också ja till regeringens förslag till en ny riksbankslag, men med några mindre ändringar. Den nya riksbankslagen innebär bland annat:

    • Mål, uppgifter och befogenheter för Riksbanken tydliggörs när det gäller penningpolitiken, det finansiella systemet, betalningsmedel, fredstida krissituationer och höjd beredskap samt internationell verksamhet
    • Det ska bli tydligare hur Riksbankens ansvarsområden förhåller sig till varandra och ansvarsområdena för Finansinspektionen och Riksgäldskontoret
    • Det ska bli tydligare att Riksbanken inom ramen för penningpolitiken ska ta realekonomisk hänsyn, och det skapas förutsättningar för en demokratisk förankring av preciseringen av prisstabilitetsmålet
    • Grunderna för Riksbankens organisation behålls, men antalet ledamöter i direktionen minskas från sex till fem. Det införs en mer ändamålsenlig ansvarsfördelning mellan riksbanksfullmäktige, direktionen och riksbankschefen
    • Riksbankens ställning som oberoende centralbank och självständig förvaltningsmyndighet stärks
    • Riksbankens finansiella oberoende stärks inom ramen för exempelvis att disponera vinster och strukturera det egna kapitalet samt upplåning till valutareserven
    • Förutsättningarna för insyn i och granskning av Riksbankens verksamhet ökar
    • Riksbanken ska bidra till en hållbar utveckling på finansmarknaden.

    Eftersom förslagen i vissa delar gäller ändringar i regeringsformen och riksdagsordningen krävs det att riksdagen röstar lika två gånger och det måste vara ett val mellan omröstningarna. Det första beslutet om förslagen togs den 1 juni 2022 och då röstade riksdagen ja. Därefter har det varit ett riksdagsval.

    Samtliga lagändringar ska börja gälla 1 januari 2023.

    Behandlade dokument
    4
    Förslagspunkter
    4
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    3, 24 minuter
    Justering
    2022-11-15
    Bordläggning
    2022-11-22
    Debatt
    2022-11-23
    Beslut
    2022-11-23
  • En rättvis väg genom krisen – Vänsterpartiets budgetmotion för 2023

    Motion 2022/23:1299 av Nooshi Dadgostar m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:1299 av Nooshi Dadgostar m.fl. V En rättvis väg genom krisen Vänsterpartiets budgetmotion för 2023 1  Sammanfattning Vänsterpartiet vill återupprätta det välfärdssamhälle som tidigare generationer har byggt upp och eftersträvar en samhällsutveckling med goda och jämlika förutsättningar
    Inlämnad
    2022-11-22
    Förslag
    9
    Utskottsberedning
    2022/23:FiU1 2022/23:FiU12
    Riksdagsbeslut
    (9 yrkanden): 9 avslag
  • Ett hållbart småföretagande

    Motion 2022/23:1231 av Lorena Delgado Varas m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:1231 av Lorena Delgado Varas m.fl. V Ett hållbart småföretagande 1  Innehållsförteckning 1 Innehållsförteckning 2 Förslag till riksdagsbeslut 3 En politik för småföretag 4 Företagare i Sverige 5 Starta företag 6 Social trygghet för småföretagare 7 Trygghet för både företagare och
    Inlämnad
    2022-11-22
    Förslag
    11
    Utskottsberedning
    2022/23:AU5 2022/23:AU9 2022/23:CU8 2022/23:NU16 2022/23:NU4 2022/23:SfU11 2022/23:SfU16
    Riksdagsbeslut
    (11 yrkanden): 11 avslag
  • Utgiftsområde 2 Samhällsekonomi och finansförvaltning

    Motion 2022/23:1244 av Nooshi Dadgostar m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:1244 av Nooshi Dadgostar m.fl. V Utgiftsområde 2 Samhällsekonomi och finansförvaltning Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen anvisar anslagen för 2023 inom utgiftsområde 2 Samhällsekonomi och finansförvaltning enligt förslaget i tabell 1 i motionen. Anslagsfördelning Tabell 1 Anslagsförslag 2023 för
    Inlämnad
    2022-11-22
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2022/23:FiU2
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Ordning och reda på arbetsmarknaden

    Motion 2022/23:1245 av Ciczie Weidby m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:1245 av Ciczie Weidby m.fl. V Ordning och reda på arbetsmarknaden 1  Innehållsförteckning 1 Innehållsförteckning 2 Förslag till riksdagsbeslut 3 Inledning 4 Stärk och utveckla arbetet mot arbetslivskriminalitet 4.1 Stärk myndighetssamverkan 4.2 Ändra sekretesslagstiftningen 4.3 Inrätta
    Inlämnad
    2022-11-22
    Förslag
    34
    Utskottsberedning
    2022/23:AU5 2022/23:AU8 2022/23:AU9 2022/23:FiU34 2022/23:SfU17 2022/23:SkU12 2022/23:SkU13
    Riksdagsbeslut
    (34 yrkanden): 34 avslag
  • Utgiftsområde 26 Statsskuldsräntor m.m.

    Motion 2022/23:1212 av Nooshi Dadgostar m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2022/23:1212 av Nooshi Dadgostar m.fl. V Utgiftsområde 26 Statsskuldsräntor m.m. Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen anvisar anslagen för 2023 inom utgiftsområde 26 Statsskuldsräntor m.m. enligt förslaget i tabellen i motionen. Anslagsfördelning Anslagsförslag 2023 för utgiftsområde 26 Statsskuldsräntor
    Inlämnad
    2022-11-22
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2022/23:FiU4
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag

Filter