Mia Sydow Mölleby (V)

Tidigare riksdagsledamot

Valkrets
Örebro län
Titel
Sjuksköterska.
Född år
1960
Adress
Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm

Alla uppdrag

Riksdagsledamot

Ordinarie
2010-10-04 – 2022-09-26

Vänsterpartiet

Gruppledare
2016-02-03 – 2020-01-28
Förste vice gruppledare
2012-02-14 – 2016-02-02

Konstitutionsutskottet

Ledamot
2018-10-02 – 2022-09-26
Ledamot
2014-10-07 – 2018-09-24
Ledamot
2010-10-12 – 2014-09-29

Socialutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05
Suppleant
2010-10-26 – 2014-09-29

Justitieutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05
Suppleant
2014-10-07 – 2016-05-25

Försvarsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2020-09-03

Utrikesutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2020-09-03

Arbetsmarknadsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Civilutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Finansutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Kulturutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Miljö- och jordbruksutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Näringsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Socialförsäkringsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Skatteutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Trafikutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

Utbildningsutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2022-05-05

EU-nämnden

Suppleant
2019-03-13 – 2021-04-09
Suppleant
2017-06-26 – 2017-08-31

Krigsdelegationen

Ledamot
2014-10-14 – 2022-09-26

Riksrevisionens parlamentariska råd

Ledamot
2014-10-14 – 2019-03-31

Riksdagsstyrelsen

Ledamot
2018-10-02 – 2020-02-05

Riksbanksfullmäktige

Ledamot
2022-05-06 – 2022-10-09

Valberedningen

Suppleant
2014-09-29 – 2022-09-26

Riksdagens styrgrupp för bilaterala demokratifrämjande samarbete

Suppleant
2020-02-11 – 2022-09-26

Riksdagens råd för Riksrevisionen

Ledamot
2019-04-01 – 2022-09-26

Biografi

Uppgifterna i biografin är information som ledamoten har lämnat till skriften Fakta om folkvalda.

Uppdrag inom riksdag och regering

Riksdagsledamot 10-. Ledamot konstitutionsutskottet 10-. Suppleant socialutskottet 10-14, justitieutskottet 14-16 och EU-nämnden 17 och 19-. Ledamot krigsdelegationen 14-. Suppleant riksdagens valberedning 14-. Ledamot Riksrevisionens parlamentariska råd 14-18 och riksdagens råd för Riksrevisionen 19-. Vice gruppledare Vänsterpartiet 12-16. Gruppledare Vänsterpartiet 16-.

Utbildning

Sjuksköterskeexamen, Röda Korsets Högskola, Stockholm 83. Specialistutbildning, psykiatri, Örebro 91.

Anställningar

Kontorist, rörfirma 77-78. Sjukvårdsbiträde, Stockholms läns landsting 79-80. Sjuksköterska, Stockholms läns landsting 84-85. Sjuksköterska, Region Örebro län 85-18.

Kommunala uppdrag

Kommunfullmäktig, Hallsbergs kommun 98-18. Ledamot, kommunstyrelsen 98-10 och socialnämnden 95-02. Landstingsfullmäktig, Örebro län 06-10. 1:e vice ordförande, landstingsstyrelsen 06-10.

Bostadsort

Hallsberg

Sagt och gjort

Här hittar du det ledamoten har sagt och gjort i riksdagen. Det kan gälla motioner, anföranden i kammaren eller interpellationer och skriftliga frågor till regeringen. Här hittar du även det som regeringens ministrar har sagt och gjort i riksdagen. Använd filtren för att hitta bland dokumenten. Innehållet är sorterat i datumordning, där det senaste visas högst upp.

  • Stillbild från Debatt om förslag: Granskningsbetänkande

    Granskningsbetänkande

    Betänkande 2015/16:KU20

    Konstitutionsutskottet, KU, har i sin årliga granskning av regeringen behandlat 48 anmälningar från riksdagsledamöterna.

    KU:s granskning av regeringen är klar

    Efter debatten i kammaren lade riksdagen KU:s granskning till handlingarna, det vill säga avslutade ärendet.

    Anföranden och repliker
    53, 46 minuter
    Justering
    2016-06-07
    Bordläggning
    2016-06-10
    Debatt
    2016-06-13
    Beslut
    2016-06-15
  • Skogsavverkningar i Tiveden

    Skriftlig fråga 2015/16:1301 av Mia Sydow Mölleby (V)

    Fråga 2015/16:1301 Skogsavverkningar i Tiveden av Mia Sydow Mölleby V till Miljöminister Karolina Skog MP Tivedens nationalpark är en av Sydsveriges största vildmarker och Sveriges sjunde mest besökta nationalpark. Ekoturismen är betydande i området och antalet gästnätter ökar för varje år och sysselsätter allt fler människor.
    Inlämnad
    2016-05-30
    Besvarare
    Statsrådet Sven-Erik Bucht (S)
  • med anledning av prop. 2015/16:168 Stärkta sanktionsmöjligheter för Konsumentombudsmannen

    Motion 2015/16:3419 av Lotta Johnsson Fornarve m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3419 av Lotta Johnsson Fornarve m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:168 Stärkta sanktionsmöjligheter för Konsumentombudsmannen Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen bör återkomma med ett förslag som innebär att taket för marknadsstörningsavgiften
    Inlämnad
    2016-05-24
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:CU23
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Frågor om rösträtt, valsystem m.m.

    Frågor om rösträtt, valsystem m.m.

    Betänkande 2015/16:KU13

    Riksdagen sa nej till förslag i motioner från de allmänna motionstiderna 2014 och 2015 om bland annat rösträtt och personval.

    Riksdagen sa nej till förslagen om personval med hänvisning till att personval nyligen har utretts av Grundlagsutredningen. Även förhållandet mellan rösträtt och medborgarskap har utretts och behandlats tidigare, och riksdagen har inte ändrat uppfattning. När det gäller ändrad rösträttsålder inväntar riksdagen det pågående arbetet med Demokratiutredningens förslag.

    Behandlade dokument
    27
    Förslagspunkter
    6
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    8, 36 minuter
    Justering
    2016-04-12
    Bordläggning
    2016-04-19
    Debatt
    2016-04-20
    Beslut
    2016-04-21
  • Stillbild från Debatt om förslag: Offentlig förvaltning

    Offentlig förvaltning

    Betänkande 2015/16:KU17

    Riksdagen sa nej till motioner inom området offentlig förvaltning. Motionerna handlar bland annat om handläggningstiden hos myndigheter, tillgång till myndighetsinformation, integritetsskydd på myndigheters webbplatser, kundbegreppet och kundnöjdhet samt tolkning vid myndighetskontakter. Andra motioner rör regelförenkling, återinförande av tjänstemannaansvar, statliga och kommunala servicekontor, tidsbegränsade förordnanden samt representation i myndigheternas styrelser och insynsråd.
    Skälet är att det redan pågår arbete i de frågor som motionerna tar upp, samt att riksdagen har tagit ställning i frågan tidigare.

    Behandlade dokument
    50
    Förslagspunkter
    20
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    6, 27 minuter
    Justering
    2016-03-22
    Bordläggning
    2016-04-06
    Debatt
    2016-04-07
    Beslut
    2016-04-14
  • Stillbild från Debatt om förslag: Fri- och rättigheter

    Fri- och rättigheter

    Betänkande 2015/16:KU15

    Det borde framgå av lagen att enskilda personer kan få skadestånd om stat eller kommun bryter mot Europakonventionen om skydd för mänskliga fri- och rättigheter. Det anser riksdagen som i ett tillkännagivande uppmanar regeringen att återkomma med ett sådant lagförslag.

    Riksdagen vill också att regeringen tillsätter en utredning som ska se över hur möjligheten till skadestånd ska se ut vid överträdelser av fri- och rättigheter i regeringsformen. Riksdagen riktar därför ytterligare ett tillkännagivande till regeringen som alltså riktar in sig mer mot regeringsformen.

    Riksdagen sa samtidigt nej till andra motionsförslag som behandlats samtidigt. Motionsförslagen handlade bland annat om återkallande av medborgarskap och stärkt skydd för äganderätten.

    Behandlade dokument
    34
    Förslagspunkter
    17
    Reservationer
    16 
    Anföranden och repliker
    17, 59 minuter
    Justering
    2016-03-22
    Bordläggning
    2016-04-06
    Debatt
    2016-04-07
    Beslut
    2016-04-07
  • med anledning av prop. 2015/16:146 Extra ändringsbudget för 2016 - Ändring av rätten till bistånd för vissa utlänningar

    Motion 2015/16:3369 av Jonas Sjöstedt m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3369 av Jonas Sjöstedt m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:146 Extra ändringsbudget för 2016 Ändring av rätten till bistånd för vissa utlänningar 1  Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår proposition 2015/16:146 Extra ändringsbudget för 2016 Ändring av rätten till bistånd för vissa
    Inlämnad
    2016-04-05
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:FiU42
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • med anledning av prop. 2015/16:132 Mer film till fler - en sammanhållen filmpolitik

    Motion 2015/16:3366 av Rossana Dinamarca m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3366 av Rossana Dinamarca m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:132 Mer film till fler en sammanhållen filmpolitik Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen bör se till att fördelningen av filmstöden rent beloppsmässigt blir mer
    Inlämnad
    2016-04-04
    Förslag
    2
    Utskottsberedning
    2015/16:KrU11
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • med anledning av prop. 2015/16:136 Arbetslöshet och ekonomiskt bistånd

    Motion 2015/16:3364 av Maj Karlsson m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3364 av Maj Karlsson m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:136 Arbetslöshet och ekonomiskt bistånd Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår regeringens proposition 2015/16:136 Arbetslöshet och ekonomiskt bistånd. Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att det bör
    Inlämnad
    2016-04-04
    Förslag
    2
    Utskottsberedning
    2015/16:SoU12
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • med anledning av prop. 2015/16:125 Skuldsanering - förbättrade möjligheter för överskuldsatta att starta om på nytt

    Motion 2015/16:3348 av Lotta Johnsson Fornarve m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3348 av Lotta Johnsson Fornarve m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:125 Skuldsanering förbättrade möjligheter för överskuldsatta att starta om på nytt Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen bör återkomma med ett förslag som
    Inlämnad
    2016-03-23
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:CU19
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • med anledning av prop. 2015/16:96 Informationsutbyte med USA

    Motion 2015/16:3347 av Linda Snecker m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3347 av Linda Snecker m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:96 Informationsutbyte med USA Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår regeringens proposition 2015/16:96 Informationsutbyte med USA. Motivering Vänsterpartiet är positivt inställt till och finner det angeläget att samarbeta
    Inlämnad
    2016-03-23
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:JuU33
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • med anledning av skr. 2015/16:86 En samlad strategi för alkohol-, narkotika-, dopnings- och tobakspolitiken 2016-2020

    Motion 2015/16:3325 av Karin Rågsjö m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3325 av Karin Rågsjö m.fl. V med anledning av skr. 2015/16:86 En samlad strategi för alkohol-narkotika-dopnings- och tobakspolitiken 20162020 1  Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att ge Socialstyrelsen i uppdrag att utreda alla dödsfall
    Inlämnad
    2016-02-24
    Förslag
    5
    Utskottsberedning
    2015/16:SoU6 2015/16:SoU8 2016/17:SoU10 2016/17:SoU7
    Riksdagsbeslut
    (5 yrkanden): 5 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Granskning av statsrådens tjänsteutövning och regeringsärendenas handläggning

    Granskning av statsrådens tjänsteutövning och regeringsärendenas handläggning

    Betänkande 2015/16:KU10

    Konstitutionsutskottet, KU, har granskat delar av regeringens och ministrarnas administrativa arbete. Här följer ett urval av granskningen.

    KU förordar att en tillträdande minister åtar sig att medverka i KU:s granskning också efter att han eller hon har slutat som minister. Utskottet förväntar sig att statsministern ställer sådana krav vid en regeringsbildning, och att kraven och åtagandena formuleras skriftligt. Utskottet kommer att löpande följa upp detta.

    KU har granskat ärenden om konsulärt stöd till frihetsberövade personer utomlands. Enligt KU kan det övervägas om det av UD:s vägledning inte bättre bör framgå vilken ordning som bör gälla för utlandsmyndigheternas kontakt med departementet i de fall det är fråga om utlänningar som är bosatta i Sverige, men som inte är flyktingar eller statslösa.

    KU har kartlagt samordnare inom olika politikområden som tillsatts under perioden september 2002-juni 2015. KU konstaterar inledningsvis att det ligger på regeringen att avgöra sådana frågor som utredningsform och att ange riktlinjer för arbetet. Granskningen berör dock enligt KU en rad frågeställningar av konstitutionellt intresse. Utskottet noterar att i drygt en handfull fall har en enskild minister beslutat om samordningsuppdraget. Det kan från konstitutionell synvinkel diskuteras om inte dessa beslut borde ha fattats av regeringen i stället. Vidare uppmärksammar utskottet samordnarnas koppling till Regeringskansliet under pågående uppdrag. Särskilt i de fall en samordnare arbetar utåtriktat och pådrivande kan det diskuteras om uppdraget bör utföras inom Regeringskansliets ram. Det är också viktigt att allmänheten kan hitta information om uppdragen eftersom samordnarna i regel har kontakter med olika delar av samhället. Det är även viktigt att berörda myndigheter får information om beslutade samordningsuppdrag och möjlighet att tycka till inför beslut om uppdrag.

    När det gäller styrningen av vissa myndigheter under Försvarsdepartementet framhåller KU att det är väsentligt att informella kontakter inriktas mer på information än styrning. Sådana kontakter får inte gå utöver den formella ramen för myndigheternas verksamhet. Utskottet inskärper också vikten av dokumentation.

    Granskningen visar också att det har funnits brister i myndigheternas återrapportering från internationella möten. Utskottet menar att det är betydelsefullt att en enhetlig svensk hållning i olika internationella fora säkerställs. KU förutsätter att regeringen genomför åtgärder som behövs gentemot myndigheterna.

    KU har även granskat regeringens utnämningar under perioden oktober 2013-september 2015. Av det som framkommit kan KU inte göra någon annan bedömning än att utnämningarna har skett på saklig grund. Utskottet förutsätter dock att regeringen följer upp och utvärderar nya tillvägagångssätt för rekrytering av myndighetschefer liksom beslut om förflyttningar av myndighetschefer. KU vill också framhålla den positiva utvecklingen när det gäller andelen kvinnor som utnämns.

    Slutligen har utskottet granskat regeringens information till och överläggning med Utrikesnämnden de senaste 25 åren. Utskottet har iakttagit en viss tendens över tid som innebär att olika ämnen snarare än att vissa situationer i sig behandlas i Utrikesnämnden. Det regelbundna samrådet mellan regeringen och EU-nämnden kan ha bidragit till en viss minskning av antalet sammanträden med Utrikesnämnden. Utskottet anser att det är angeläget att strategiska diskussioner om viktiga utrikespolitiska frågor och händelser äger rum på en konstitutionellt och politiskt sett hög nivå och pekar på bland annat Utrikesnämndens sammansättning.

    Riksdagen lade ärendet till handlingarna, det vi säga avslutade ärendet.

    Anföranden och repliker
    14, 80 minuter
    Justering
    2016-01-28
    Bordläggning
    2016-02-09
    Debatt
    2016-02-10
    Beslut
    2016-02-25
  • Stillbild från Debatt om förslag: Åtgärder för att göra samhället mer motståndskraftigt mot våldsbejakande extremism

    Åtgärder för att göra samhället mer motståndskraftigt mot våldsbejakande extremism

    Betänkande 2015/16:KU4

    Regeringen har redogjort för ett antal åtgärder som ska stärka samhällets arbete mot våldsbejakande extremism. Riksdagen tycker att de är bra men vill se fler åtgärder. Riksdagen tillkännager därför följande till regeringen:

    • Det är viktigt att myndigheter och kommuner har beredskap för att hantera avhoppare som förespråkar våldsbejakande ideologi, eller som har begått grova brott utomlands.
    • Kommuner behöver metoder för att identifiera vilka samfund och organisationer som inte ska få stöd från det allmänna, eftersom de inte lever upp till grundläggande demokrativärderingar.
    • I digitala miljöer, där det förekommer våldsförhärligande budskap för att rekrytera till extremistiska organisationer, är det viktigt att sprida positiva motbudskap.
    • Skolhuvudmännens ansvar för att motverka radikalisering kan behöva förtydligas. Det gäller även för andra som arbetar med barn och unga.
    • Det finns behov av att sprida kunskap om våldsbejakande islamistiska organisationers övergrepp och ideologi. Forum för levande historia skulle förslagsvis kunna genomföra detta.
    • Organisationer och samfund som vill motverka radikalisering bör stärkas och stödjas.
    • Den nationella samordnarens arbete behöver tas till vara och arbetet mot våldsbejakande extremism behöver utvecklas kontinuerligt.
    Behandlade dokument
    5
    Förslagspunkter
    12
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    12, 64 minuter
    Justering
    2016-01-26
    Bordläggning
    2016-02-02
    Debatt
    2016-02-03
    Beslut
    2016-02-03
  • Stillbild från Debatt om förslag: Subsidiaritetsprövning av Europaparlamentets förslag till ändringar i EU:s valrättsakt

    Subsidiaritetsprövning av Europaparlamentets förslag till ändringar i EU:s valrättsakt

    Utlåtande 2015/16:KU27

    Riksdagen anser att ett förslag från Europaparlamentet om regler för medlemsländernas EU-val strider mot subsidiaritetsprincipen, det vill säga principen om att beslut ska fattas så nära medborgarna som möjligt utifrån att beslutet också ska vara effektivt och ändamålsenligt. Europaparlamentet har flera förslag om hur valet av ledamöter till parlamentet ska gå till. Riksdagens konstitutionsutskott, KU, anser att vissa av dessa inte är beslut som ska tas på EU-nivå. Bland annat ska man inte på EU-nivå reglera partiernas "inre liv", till exempel genom krav på insyn och jämställdhet när det gäller nomineringen av kandidater. KU menar också att vissa förslag är svåra att förena med den svenska tryck- och yttrandefriheten.

    EU-parlamentet har inte heller, enligt KU, följt rutinerna för den information som ska ges till de nationella parlamenten. Det saknas även en motivering till varför de föreslagna reglerna ska fattas på EU-nivå, trots att en sådan motivering ska finnas. Riksdagen har därför beslutat lämna ett så kallat motiverat yttrande till Europaparlamentets, rådets och EU-kommissionens ordförande. Ett motiverat yttrande kan beslutas av riksdagen om den anser att ett lagförslag från EU inte följer subsidiaritetsprincipen.

    Förslagspunkter
    1
    Anföranden och repliker
    6, 24 minuter
    Justering
    2016-02-02
    Bordläggning
    2016-02-02
    Debatt
    2016-02-03
    Beslut
    2016-02-03
  • med anledning av prop. 2015/16:78 Ett särskilt straffansvar för resor i terrorismsyfte

    Motion 2015/16:3301 av Linda Snecker m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3301 av Linda Snecker m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:78 Ett särskilt straffansvar för resor i terrorismsyfte 1  Innehåll 1Förslag till riksdagsbeslut 2Inledning 3Mottagande av utbildning och resor i terrorismsyfte 4Straff för finansiering av särskilt allvarlig brottslighet i
    Inlämnad
    2016-01-14
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:JuU17
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • med anledning av prop. 2015/16:67 Särskilda åtgärder vid allvarlig fara för den allmänna ordningen eller den inre säkerheten i landet

    Motion 2015/16:3283 av Jonas Sjöstedt m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3283 av Jonas Sjöstedt m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:67 Särskilda åtgärder vid allvarlig fara för den allmänna ordningen eller den inre säkerheten i landet Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår proposition 2015/16:67 Särskilda åtgärder vid allvarlig fara för den allmänna
    Inlämnad
    2015-12-10
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:JuU24
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • med anledning av prop. 2015/16:13 Stärkta rättigheter för kollektivtrafikresenärer

    Motion 2015/16:3251 av Lotta Johnsson Fornarve m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:3251 av Lotta Johnsson Fornarve m.fl. V med anledning av prop. 2015/16:13 Stärkta rättigheter för kollektivtrafikresenärer Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen bör återkomma med förslag på lag om resenärers rättigheter i den
    Inlämnad
    2015-10-15
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2015/16:CU9
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Brottsofferfrågor

    Motion 2015/16:792 av Torbjörn Björlund m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:792 av Torbjörn Björlund m.fl. V Brottsofferfrågor Innehåll 1Förslag till riksdagsbeslut 2Inledning 3Förbättrade förutsättningar för kvinnor som utsätts för våld av närstående att bo kvar i det egna hemmet 4Hatbrott 5Barn som brottsoffer och barn som upplevt våld 6Bemötande och fortbildning
    Inlämnad
    2015-10-02
    Förslag
    6
    Utskottsberedning
    2015/16:JuU1 2015/16:JuU22 2015/16:SoU6
    Riksdagsbeslut
    (6 yrkanden): 6 avslag
  • Mäns våld mot kvinnor och andra former av våld i nära relationer

    Motion 2015/16:959 av Maj Karlsson m.fl. (V)

    Motion till riksdagen 2015/16:959 av Maj Karlsson m.fl. V Mäns våld mot kvinnor och andra former av våld i nära relationer 1  Innehållsförteckning 1Innehållsförteckning 2Förslag till riksdagsbeslut 3Mäns våld mot kvinnor 4Politik mot mäns våld mot kvinnor 5Kommunernas ansvar för mäns våld mot kvinnor 6Brist på
    Inlämnad
    2015-10-02
    Förslag
    26
    Utskottsberedning
    2015/16:AU9 2015/16:JuU1 2015/16:JuU18 2015/16:JuU22 2015/16:SfU14 2015/16:SfU15 2015/16:SoU6 2015/16:SoU7 2015/16:UbU15
    Riksdagsbeslut
    (26 yrkanden): 26 avslag

Filter

Valda filter